Összegyűjtöttem az üzemeltetési költségeket egy táblázatba. Feltételezett csak szezon használat.
Fogyó alkatrész | Csereintervallum | Csere ára (anyag + munka) | Ft/100 km |
Olaj | 3 000 km | 3000 Ft + otthon 15 perc alatt cserélhető | 100 |
Légszűrők | 10 000 km | 10 000 Ft + otthon 15 perc alatt cserélhető | 100 |
Vario görgők, szíj | 20 000 km | 25 000 Ft + 5 000 Ft | 150 |
Fékbetét - első | 7 000 km | 4 000 Ft + 2 000 Ft | 86 |
Fékbetét - hátsó | 20 000 km | 6 000 Ft + 3 000 Ft | 45 |
Gumi - első | 20 000 km | 15 000 Ft + 2 000 Ft | 85 |
Gumi - hátsó | 15 000 km | 18 000 Ft + 4 000 Ft | 147 |
Fékfolyadék csere |
kb. 10 000 Ft | 50 | |
Egyéb apróság | 10 000 km | kb. 10 000 Ft | 100 |
Üzemanyag | ~4 l/100 km @ 420 Ft/l | 1.680 | |
Biztosítás + adó + vizsga | szezon | 10 000 Ft |
Összesen tehát 863 Ft/100 km plusz a benzin, plusz az éves fix költségek. Így 2.543 Ft/100 km, évente 10.000 km-rel számolva 264.300 Ft, de ha csak a BKV-t váltod ki, évente 5.000 km futással 137.150 Ft. Persze az amortizáció ebben nincs benne.
Vannak természetesen csodák kevésbé ólomcsuklójú egyének, akik képesek jóval kevesebbet fogyasztatni robogójukkal, a spritmonitor.de-n 52 ilyen motor fogyasztási adatai alapján, az átlag 3,86 l/100 km, legalacsonyabb átlag 2,97, legmagasabb 4,36 l/100 km.